Batu yang melayang di atas kepala Rosulloh

Movistar

New member
Batu yang melayang di atas kepala Rosulloh


Pada suatu hari berkumpulah pembesar pembesar kaum kuraisy di rumah abu jaha, tiba tiba ada seorang lelaki namanya tharik masuk ke dalam majlis perkempulan tersebut, seraya berkata bagai mana cayaq yang paling muda untuk membinasakan muhammad ? semua orang yang hadir di majlis ia menstujuinya, lalu merka bertanya kepada tharik ? bagai mana cara nya wahai tharik ?tharik kemudian menjawab dengan penuh semangat ketika kalian melihat Muhammad sedang bersandar ke dinding kabah atau ia sedang melakukan shalat maka pergilah salah seorang di antara kita melempar batu di atas ka?bah. Saran ini di tanggapi oleh pemuka kaum kafir kuraisydengan sangat gembira.
Maka ada salah seorang yang memperkenan kan diri , nama nya syibah ia berkata jika kalian mengijinkan ke pada ku maka aku sajalah yang membunuh Muhammad, dan para kaum kuraisy mengijinkannya.
Dan setiap hari syibah kerjanya mengintai gerak gerik Nabi Muhammad saw ia menuggu kesempatan.
Kemudian Nabi saw menuju ka?bah dan syibah pun menaiki ka?bah dan membawa batu besar dan di arahkan ke pala Rosululloh. Kemudiian pada saat batu itu di jatuh kan dan batu dari ka;bah keluar dan menghalangi batu yang di jatuh kan sybab. Dan sampai Rosululloh berdiri dan meninggalkan tempat itu baru batu itu terjatuh ke tanah dan batu yang menghalangi kembali ketempat asalnya semula.
 
Back
Top