kemuliaan hati seorang gadis di China

satriani

New member
seorang warga China bernama Feng Nao sedang berjalan dibawah hujan deras, ketika dilihatnya ada seorang kakek tunawisma yang lumpuh, menggunakan kereta kecil sedang berjuang untuk menepi dari hujan itu. Feng Nao pun bergegas memayungi si kakek. meskipun jelas payung itu tidak cukup besar untuk menaungi mereka dari terpaan hujan..

1.jpg


Seorang lelaki berpakaian uniform (di dalam bulatan) sekadar memerhatikan dari jauh.


Walaupun payung itu tidak mampu menghalang lelaki tua ini daripada kebasahan, gadis ini tetap terus melindunginya.

kelihatan bahawa hujan lebat yang turun secara tiba-tiba menyebabkan lelaki tua peminta sedekah yang lumpuh kakinya bergerak perlahan-lahan dengan kereta kayu yang kecil. Melihatkan keadaan ini, seorang gadis berbaju merah jambu sambil memegang payung di tangannya bergegas di dalam hujan untuk melindungi peminta sedekah.

Tetapi tidak berdaya, payung itu benar-benar tidak berupaya untuk melindungi lelaki tua itu daripada hujan lebat. Di dalam gambar tersebut, ia boleh dilihat bahawa payung di tangan gadis itu benar-benar melindungi pengemis, manakala pakaiannya sendiri sudah sepenuhnya lencun kerana air hujan.

SUMBER

@--> satriani dan keluarga mengucapkan mohon maaf lahir dan bathin, selamat hari raya iedul fitri @-->​
 
Tiada lelaki yang membantah
Kecantikan wajahmu, kelembutan sikapmu
Keindahan senyummu
Tapi yang menyilaukan mata
Sinar keimananmu yang selalu kaupancarkan
Dalam setiap langkah
Gadis seperti kamu yang aku dambaka

wah nih wanita yang selama ini aku cari

hati nya yang begitu baik,kelembutan sikapnya
 
usahanya sih bagus :D tapi lebih efektif lagi kalo pake terpal hehehe.. kenapa ga bantuin dorong keretanya aja neng biar cepet sampe?
 
Back
Top