5 Inspirasi Gaya Model Laki-Laki

855online

New member
855online - Fesyen tidak terhad kepada pengayaan busana semata-mata, malahan tren dalam gaya rambut juga menjadi fesyen dan ikutan dari zaman ke zaman. Misalnya, gaya pompadour yang amat terkenal digayakan oleh Elvis Presley, dan tidak kurang juga gaya rambut Afro yang amat terkenal dari zaman ke zaman. Asalnya, gaya rambut Afro itu sendiri dimiliki oleh seseorang secara semulajadi, namun gaya unik ini menjadi ikutan pada masa kini kerana dapat memberikan personaliti unik kepada seseorang itu. Bersama REMAJA, kita tinjau 6 inspirasi gaya rambut buat si jejaka.

1.Spiky/Acak
Gaya rambut Spiky seperti Gaya Mohawk, Porcupine, Harajaku, Emo mahupun Punk, amat popular buat lelaki. Gaya ini dapat membuatkan si jejaka nampak stylo, ranggi dan bertenaga. Selain itu, gaya ini juga amat mudah untuk digayakan dan sesuai apabila bersantai dan berhibur bersama teman-teman.
New-Spiky-Haircut-MenS.jpg


2.Sleek
Gaya rambut ini Emang sangat Klasik! Tapi Gaya ini dapat memberikan personaliti yang kemas buat Si Jejaka anda dan Sering Juga Digayakan di pentas peragaan busana/fashion.
arty10.jpg


3.Brit Rock
Gaya rambut Brit Rock sememangnya cool dan ranggi. Rambut hadapan didandan seperti fringe dan untuk gaya lebih ranggi, berikan sedikit suntikan gaya messy yang tidak keterlaluan. Gaya rambut ini popular di kalangan lelaki untuk menyerlahkan imej indie.
376973_233380716732900_1645043634_n.jpg


4.Pompadour
Wow! Sisi klasikmu pasti akan terselah dengan gaya pompadour ini. Dengan ‘Remos’ atau Jambul di hadapan, gaya ini akan memberikan kamu tampak lebih yakin, retro, stylo dan membuatkan Si Jejaka kelihatan seorang yang bercita rasa tinggi. Namun, kamu perlu berhati-hati kerana jambul kamu itu tidak perlu terlalu panjang kerana ia akan membuatkan kamu nampak pelik dan di gelar “Joe Jambul” pula.
pompadour-hairstyle.jpg


5.Beralun Semulajadi
Gaya rambut beralun semulajadi juga popular untuk digayakan oleh Si Jejaka. Rambut dibiarkan sederhana panjang tetapi tidak terlalu mengerbang. Gaya rambut ini mudah untuk digayakan dan dapat memberikan imej bersahaja namun penuh dengan daya tarikan.
haircuts-for-men-with-curly-hair.jpg


Manakah Gaya Yg anda Suka Silahkan Dicobaa...
 
apapun gaya cowok, asal gak gondrong gila, dan gak berkumis apalagi brewokan, kalin suka..
 
Back
Top